کانون مسجد حضرت رسول اکرم (ص)اسلام آباد

اخبار و رویدادهای مختلف روستا و مطالب مذهبی

کانون مسجد حضرت رسول اکرم (ص)اسلام آباد

اخبار و رویدادهای مختلف روستا و مطالب مذهبی

دوستان سلام این وبلاگ برای مسجد روستا ساخته شده و به مرور زمان تکمیل میشه.دوستان و هم ولایتی های عزیز ، برای ادامه کارنیاز به هم فکری و مشورت شما دارم و دوستانی که تمایل به گذاشتن مطلب دارند خصوصی بهم اطلاع بدن تا شرایط برای درج مطالب آنها فراهم بشه موضوع وبلاگ ، مطالب مذهبی ،فرهنگی و اخبار روستا می باشد . هر نوع خبری و مطلبی هست لطف کنید بهم اطلاع بدین باتشکر

برای تعجیل در فرج امام زمان صلوات

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
نویسندگان

گاز رسانی به روستای اسلام آباد آغاز شد

شنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۲۰ ق.ظ

              امام جعفرصادق(علیه‌السلام)»:

             طوبی لِمَن لَم یُبَدِّلْ نِعمةَ اللهِ کُفراً.

           خوشا به حال کسی که شکرانة نعمت‌های خدا را تبدیل به کفران و ناسپاسی نکند. (بحار، ج ۷۱، ص ۴۶)


و اینک ما هم انشاءالله از این نعمت خدادادی برخوردار می شویم باشد که بتوانیم در مصرف آن صرفه جویی کرده 

به نحو احسن از آن استفاده کنیم ( انشاءالله )


به حول و قوه الهی گاز رسانی به روستای اسلام آباد و درویشی  از بخش شنبه شهرستان دشتی آغاز شد . این در حالی است که طبق ابلاغ بند «ق» تبصره دو قانون بودجه سال ٩٣ از سوی دولت  به وزارت نفت، طرحهای گازرسانی به روستاهای بالای ٢٠ خانوار کشور در دستور کار شرکت ملی گاز ایران قرار گرفت.
اجرای این بند از قانون بودجه که با هدف تسریع در روند گازرسانی به روستاهای کشور مطرح شده، جهشی بزرگ برای توسعه زیرساختهای اساسی کشور و اجرای عملی اقتصاد مقاومتی است.
بر همین اساس، اجرای بند «ق» تبصره دو قانون بودجه و در پی آن جایگزینی گاز با دیگر سوختهای میان تقطیر در شهرها و روستاهایی که از شبکه گاز دور هستند، سالانه بیش از ٢,٥ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی به دنبال خواهد داشت.
منابع مالی این پروژه ها از محل صرفه جویی حاصل از توزیع نکردن نفت کوره و نفت سفید توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و صادرات آن در ازای گازرسانی به روستاها تامین می شود و بر اساس بررسیهای انجام شده، گازرسانی به این روستاها به دلیل صرفه جویی در مصرف فرآورده های نفتی توجیه اقتصادی دارد و اعتبارهای هزینه شده در این پروژه از فروش این محصولات قابل بازگشت است.
س از مطرح شدن پروژه بزرگ گازرسانی به روستاهای کشور از محل بند «ق»، بررسی تعداد روستاهایی که قابلیت گازرسانی دارند، انتخاب روشهای گازرسانی به آنها، مدت زمان در نظر گرفته شده برای انجام عملیات گازرسانی و مقدار اعتبار مورد نیاز برای تحقق این پروژه به مهمترین اولویتهای شرکتهای گاز استانی بدل شد
ز سوی دیگر، از ویژگیهای گازرسانی به روستاها علاوه بر توسعه اقتصاد کشور می توان به برخورداری بیش از ٩٠ درصدی جمعیت روستایی کشور از نعمت گاز طبیعی و جایگزینی این سوخت پاک با دیگر سوختهای فسیلی، جلوگیری از مصرف سالانه سه میلیارد لیتر نفت سفید و ١,٥ میلیون تن گاز مایع و در نتیجه کاهش تولید گازهای گلخانه ای و کاهش آلودگی هوا اشاره کرد.
مطابق برنامه ریزی های انجام شده از سوی شرکت ملی گاز ایران، با اجرای بند «ق» تبصره دو قانون بودجه، ٢,٣ میلیون خانوار فاقد گاز کشور تا سه سال آینده با اعتبار پنج میلیارد دلار از نعمت گاز برخوردار می شوند.


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۲۲
محمد ریزی

نظرات  (۳)

سلام، ان شاءالله بزودی گاز وارد منازل میشه
سلام
درود برشما به خاطر اطلاع رسانی واخبار روز روستا
سلام از پوشش خبری اتفاقات روستا متشکریم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی