کانون مسجد حضرت رسول اکرم (ص)اسلام آباد

اخبار و رویدادهای مختلف روستا و مطالب مذهبی

کانون مسجد حضرت رسول اکرم (ص)اسلام آباد

اخبار و رویدادهای مختلف روستا و مطالب مذهبی

دوستان سلام این وبلاگ برای مسجد روستا ساخته شده و به مرور زمان تکمیل میشه.دوستان و هم ولایتی های عزیز ، برای ادامه کارنیاز به هم فکری و مشورت شما دارم و دوستانی که تمایل به گذاشتن مطلب دارند خصوصی بهم اطلاع بدن تا شرایط برای درج مطالب آنها فراهم بشه موضوع وبلاگ ، مطالب مذهبی ،فرهنگی و اخبار روستا می باشد . هر نوع خبری و مطلبی هست لطف کنید بهم اطلاع بدین باتشکر

برای تعجیل در فرج امام زمان صلوات

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
نویسندگان

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: در راستای مقاوم‌سازی و بازسازی واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار واحد مسکونی، علاوه بر پرداخت وام‌های کم‌بهره، ۵ میلیارد ریال به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.

حمید حیدری بریدی  در نشست با خبرنگاران در بوشهر با تبریک سالروز تاسیس حساب ۱۰۰ امام(ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نقش این نهاد در رسیدگی به مناطق محروم مهم و تاثیرگذار دانست و اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی علاوه بر ساخت مسکن برای محرومان و روستائیان در اجرای طرح‌های عمران روستایی، بازسازی مناطق زلزله‌زده و طرح‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، ورزشی، هنری نقش مهمی دارد.

وی بازسازی و مقاوم‌سازی منازل روستائیان را یکی از برنامه‌های مهم بنیاد مسکن دانست و افزود: سال گذشته  براساس ابلاغ  کشوری، برای مقاوم‌سازی ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در ۶۴۰ روستا برنامه‌ریزی شد که ۲ هزار و ۵۵ واحد مسکونی برای دریافت تسهیلات کم بهره به بانک‌های عامل معرفی شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با بیان اینکه پایان کار  مقاوم‌سازی و بازسازی یک‌هزار و ۷۸۶ واحد مسکونی روستایی استان بوشهر صادر شده است، خاطرنشان کرد: با مشارکت مردم و نظارت فنی و مهندسی بنیاد مسکن استان بوشهر سال گذشته بیش از یک‌هزار ۷۸۶ واحد مسکونی مقاوم و بازسازی شد.

حیدری از پرداخت کمک بلاعوض به افراد نیازمند روستایی برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی خبرداد و گفت: در اجرای طرح مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی به افرادیکه نیاز به کمک مالی داشتند تسهیلات بلاعوض  برای هر واحد مسکونی بین ۴ میلیون تا ۸ میلیون تومان نسبت به پیشرفت فیزیکی مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی و وضعیت بضاعت روستائیان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه امسال ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار واحد مسکونی، بازسازی و مقاوم‌سازی می‌شود افزود: برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در مناطق ساحلی و مرزی استان بوشهر به ازای هر واحد مسکونی ۲۰ میلیون تومان و سایر نواحی ۱۸ میلیون تومان تسهیلات کم بهره پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر از پرداخت تسهیلات بلاعوض برای مقاوم‌سازی منازل خبرداد و گفت: در راستای مقاوم‌سازی و بازسازی واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار واحد مسکونی، علاوه بر پرداخت وام‌های کم‌بهره، ۵ میلیارد ریال به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.

حیدری با بیان اینکه خانواده‌های دو معلول به بالا در استان بوشهر صاحب مسکن می‌شوند تصریح کرد: بر این اساس سال قبل  برای ساخت ۹۲ واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت اقدامات لازم انجام شد و این خانواده‌ها برای دریافت وام به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی با بیان اینکه تسهیلات بلاعوض به خانواده‌ها پرداخت می‌شود گفت: از محل حساب ۱۰۰ حضرت امام(ره)، بهزیستی و بنیاد مستضعفان برای هر واحد علاوه بر ۱۵ میلیون تومان وام کم بهره مبلغ ۱۸ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با بیان اینکه ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات ویژه خانواده‌های دو معلولی به بالا اختصاص یافته است افزود: در ساخت ۹۲ واحد مسکونی یاد شده که بین ۶۰ تا ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد بیش از ۱۶٫۵ میلیارد ریال کمک بلاعوض تخصیص یافته است.

حیدری، اجرای طرح هادی روستایی و صدور سند مالکیت منازل روستایی را از دیگر طرح‌های بنیاد مسکن دانست و تصریح کرد: برای رفع مشکلات واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت استان بوشهر با تفاهم‌ میان اداره کل ثبت استاد و املاک و بنیاد مسکن اقدامات لازم برای صدور سند واحدهای مسکونی انجام شده است.

وی بیان کرد: سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ برگ سند واحد مسکونی در روستاها و شهرهای کم‌جمعیت استان بوشهر شامل یک‌هزار و ۵۰ واحد مسکونی شهری و یک‌هزار و ۲۵۰ واحد روستایی صادر شد.
منبع: تسنیم

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۱/۲۳
اصغر رجبی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی