کانون مسجد حضرت رسول اکرم (ص)اسلام آباد

اخبار و رویدادهای مختلف روستا و مطالب مذهبی

کانون مسجد حضرت رسول اکرم (ص)اسلام آباد

اخبار و رویدادهای مختلف روستا و مطالب مذهبی

دوستان سلام این وبلاگ برای مسجد روستا ساخته شده و به مرور زمان تکمیل میشه.دوستان و هم ولایتی های عزیز ، برای ادامه کارنیاز به هم فکری و مشورت شما دارم و دوستانی که تمایل به گذاشتن مطلب دارند خصوصی بهم اطلاع بدن تا شرایط برای درج مطالب آنها فراهم بشه موضوع وبلاگ ، مطالب مذهبی ،فرهنگی و اخبار روستا می باشد . هر نوع خبری و مطلبی هست لطف کنید بهم اطلاع بدین باتشکر

برای تعجیل در فرج امام زمان صلوات

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
نویسندگان

ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر آغاز شد

چهارشنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۶، ۰۷:۴۹ ق.ظ

مجری طرح نیروگاه‌های اتمی بوشهر گفت: عملیات زیرسازی و خاک‌برداری دو واحد نیروگاه اتمی در بوشهر هر کدام به ظرفیت ۱۰۵۷ مگاوات آغاز شده که برای رسیدن به زمان فعال شدن نیروگاه واحد یکم ۱۰۸ ماه و برای واحد دوم ۱۲۸ ماه برنامه‌ریزی شده است.

محمود جعفری  در نشست با خبرنگاران در بوشهر، با گرامیداشت ۲۰ فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای نقش مهم نیروگاه هسته‌ای در تولید انرژی پاک مهم دانست و اظهار داشت: فناوری انرژی هسته‌ای  با تلاش متخصصان و دانشمندان ایرانی بومی‌سازی شده به گونه‌ای که خودباوری و اعتماد نیروهای خلاق کشور در دستیابی به قله‌های پیشرفت را آشکار کرد.

وی با بیان اینکه فناوری هسته‌ای در برگیرنده بسیاری از علوم مهندسی و پایه است خاطرنشان کرد: انرژی هسته‌ای در تولید برق، علوم پزشکی و اموربهداشتی، بخش دامپزشکی و دامپروری، دسترسی به منابع آب، بخش صنایع غذایی و کشاورزی و صنعت کاربرد تاثیرگذاری دارد.

مجری طرح نیروگاه‌های اتمی بوشهر با بیان اینکه ساخت دو واحد نیروگاه اتمی در جوار نیروگاه اتمی بوشهر آغاز شده است افزود: ساخت دو  واحد نیروگاه اتمی هفت ماه پیش در ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ و در پنجمین سالگرد اتصال  برق واحد نخست نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه سراسری برق آغاز شد.

وی با بیان اینکه توان و ظرفیت هر کدام از نیروگاه‌ اتمی  ۱۰۵۷ مگاوات برق است افزود:  توافقنامه ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر که هر کدام توان تولید۱۰۵۷ مگاوات برق دارند.

جعفری بیان کرد: در راستای ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر عملیات زیرسازی و خاک‌برداری آن در بوشهر آغاز شده که برنامه پیش‌بینی شده برای رسیدن به زمان فعال شدن نیروگاه واحد یکم ۱۰۸ ماه و برای واحد دوم ۱۲۸ ماه برنامه‌ریزی شده است.

مجری طرح نیروگاه‌های اتمی بوشهر با بیان اینکه انتقال تکنولوژی ساخت نیروگاه اتمی فرایندی نسبتا طولانی است گفت: با تلاش نیروهای ایرانی و صنایع داخلی می‌توان  مسیر انتقال تکنولوژی برای ساخت نیروگاه اتمی کوتاه‌تر شود.

وی، نقش مهم ساخت این  نیروگاه در تولید و اشتغال مهم دانست و افزود: ساخت نیروگاه‌های اتمی علاوه افزایش ظرفیت تولید برق در کشور سبب رونق اقتصادی  و اشتغال‌زایی می‌شود.

جعفری  با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد نیروهای ساخت دو واحد نیروگاهی ایرانیان هستند خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت بالای و توانمندی نیروهای داخلی حدود ۷۰ درصد از نیروی مورد نیاز  ساخت دو واحد نیروگاه اتمی بوشهر از نیروهای ماهر و نیمه ماهر داخلی تامین می‌شود به گونه‌ای که این پروژه می‌تواند بازارهای خوبی با هزینه ۸ هزار میلیارد تومان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه قبلا پیمانکار ساخت نیروگاه اتمی بوشهر همه افراد ماهر و نیمه ماهر خود از کشور روسیه تامین می‌کرد گفت: برای ساخت دو واحد نیروگاه اتمی در بوشهر بر اساس تفاهم‌ منعقد شده پیمانکار موظف است که نیروهای ماهر و نیمه ماهر خود از نیروهای ایرانی انتخاب کند.
منبع: تسنیم

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۱/۲۳
اصغر رجبی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی