کانون مسجد حضرت رسول اکرم (ص)اسلام آباد

اخبار و رویدادهای مختلف روستا و مطالب مذهبی

کانون مسجد حضرت رسول اکرم (ص)اسلام آباد

اخبار و رویدادهای مختلف روستا و مطالب مذهبی

دوستان سلام این وبلاگ برای مسجد روستا ساخته شده و به مرور زمان تکمیل میشه.دوستان و هم ولایتی های عزیز ، برای ادامه کارنیاز به هم فکری و مشورت شما دارم و دوستانی که تمایل به گذاشتن مطلب دارند خصوصی بهم اطلاع بدن تا شرایط برای درج مطالب آنها فراهم بشه موضوع وبلاگ ، مطالب مذهبی ،فرهنگی و اخبار روستا می باشد . هر نوع خبری و مطلبی هست لطف کنید بهم اطلاع بدین باتشکر

برای تعجیل در فرج امام زمان صلوات

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
نویسندگان

درویشی؛ روستایی عاری از ماهواره

دوشنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۵، ۰۹:۳۵ ق.ظ

واقعیتی که از دید مسئولین فرهنگی پنهان مانده است

درویشی؛ روستایی بزرگ و عاری از ماهواره

اما در این میان هستند خانواده هایی که از اساس با این پدیده شوم مقابله کرده و عدم استفاده از ماهواره به عنوان یک فرهنگ ناب در جامعه نهادینه کرده اند و به مانند روستای درویشی استان بوشهر آن را به عنوان یک اگو به جامعه معرفی کرده اند.
به گزارش ترنم دشتی امروزه تأثیرات ماهواره و مضرات آن بر سست کردن  بنیان خانواده بر هیچ‌کس پوشیده نیست و بروز ناهنجاری‌های اجتماعی که پس از دیدن برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای در جامعه به وقوع می‌پیوندد کم نیست.

ما در این میان هستند خانواده‌هایی که از اساس با این پدیده شوم مقابله کرده و عدم استفاده از ماهواره به‌عنوان یک فرهنگ ناب در جامعه نهادینه کرده‌اند و به‌مانند روستای درویشی استان بوشهر آن را به‌عنوان یک الگو به جامعه معرفی کرده‌اند.

روستای درویشی در فاصله 15 کیلومتری شهر شُنبه و از روستاهای بخش شنبه و طسوج شهرستان دشتی استان بوشهر قرار دارد و دارای 100 خانوار که شغل اغلب آن‌ها کشاورزی و دامداری است.

نکته‌ای که روستای درویشی را از سایر روستاهای این بخش متمایز کرده است، نبود ماهواره در این روستا است، یعنی این روستای عاری از هرگونه دستگاه ماهواره است و در هیچ خانه‌ای در این روستا نمی‌توان آثاری از دستگاه ماهواره یافت.شاید در درجه اول تقید و دین‌داری مردم این روستا که زبانزد این منطقه است توانسته این فرهنگ والا را در این روستا نهادینه نماید.

منصور حیدری از اهالی این روستا که به شغل کشاورزی مشغول است و نزدیک به چهل سال است که در این روستا مداح مجالس امام حسین (ع) هم هست در گفتگو با خبرنگار ما گفت: ماهواره در روستای درویشی اصلاً وجود خارجی ندارد و خانواده این پدیده شوم را اصلاً به میان کانون گرم خانواده اصلاً راه نمی‌دهند.

وی با اشاره به دیانت و تقوای مردم درویشی گفت: مردم روستای درویشی به امام حسین (ع) ارادت ویژه‌ای دارند و همین دلیل آن‌ها را برای عدم استفاده از ماهواره تشویق می‌کند، مردم روستا اعتقاد دارند ماهواره آن‌ها را از مسیر حق و حقیقت و راه امام حسین (ع) دور می‌کند.

این مداح قدیمی روستای درویشی اضافه کرد: به نظر می‌رسد نسل آینده‌ی ما هم این پدیده شوم را به منازل خود راه نمی‌دهند، زیرا تربیت خانوادگی مردم این روستا بر اساس منش امام حسین (ع) و دوری ازاین‌گونه پدیده‌های زجرآور اخلاقی است.

اما شاید مهم‌ترین تشکلی که در تحقق این امر توانسته مردم این روستا را کمک کند بسیج است.

پایگاه مقاومت انصار الحسین این روستا توانسته با برگزاری برنامه‌های فرهنگی متنوع و ارائه راهکارهای مناسب در تمام ایام سال جوانان این شهر را که طعمه اصلی شبکه‌های ماهواره‌ای هستند را از چنگال این پدیده شوم درآورد.

حبیب رخداد دهیار سابق این روستا و از بسیجیان فعال پایگاه انصار الحسین با اشاره به فعالیت‌های مستمر بسیج در این روستا گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی توسط پایگاه مقاومت و تشکیل جلسات هفتگی توسط بسیجیان در این روستا توانسته روحیه انقلابی را در میان مردم روستا تقویت کند و همچنین وجود تقید بالای مردم این روستا با پرداخت خمس و زکات توانسته روستایی عاری از ماهواره را شاهد باشیم.

وی با اشاره وحدت مردم این روستا در مسائل مختلف گفت: روستای درویشی به دلیل کوچکی و خویشاوندی اکثر مردم این روستا باهم اختلافات را درون خود حل می‌کند و ریش‌سفیدی برای حل مشکلات و اختلاف مردم در این روستا رواج دارد.

شاید در نگاه اول وجود روستایی عاری از ماهواره را نمی‌توان متصور شد اما روستای درویشی توانسته این امر را محقق کند و ادامه این راه دشوار مستلزم حمایت نهادهای دولتی و غیردولتی از این روستای عاری از ماهواره است

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۰۴
محمد ریزی

نظرات  (۲)

درود بر درویشی
۰۴ بهمن ۹۵ ، ۲۲:۱۸ اکبرتاج الدین
آفرین به مردم خوب این روستا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی