کانون مسجد حضرت رسول اکرم (ص)اسلام آباد

اخبار و رویدادهای مختلف روستا و مطالب مذهبی

کانون مسجد حضرت رسول اکرم (ص)اسلام آباد

اخبار و رویدادهای مختلف روستا و مطالب مذهبی

دوستان سلام این وبلاگ برای مسجد روستا ساخته شده و به مرور زمان تکمیل میشه.دوستان و هم ولایتی های عزیز ، برای ادامه کارنیاز به هم فکری و مشورت شما دارم و دوستانی که تمایل به گذاشتن مطلب دارند خصوصی بهم اطلاع بدن تا شرایط برای درج مطالب آنها فراهم بشه موضوع وبلاگ ، مطالب مذهبی ،فرهنگی و اخبار روستا می باشد . هر نوع خبری و مطلبی هست لطف کنید بهم اطلاع بدین باتشکر

برای تعجیل در فرج امام زمان صلوات

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
نویسندگان

شاهزاده ابراهیم (ع) – اسلام آباد

پنجشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۵، ۰۱:۲۵ ق.ظ

 



شاهزاده ابراهیم (ع)  – اسلام آباد


بقعه شاهزاده ابراهیم در شهرستان دشتی  روستای اسلام آباد  بخش شنبه  در 73 کلیومتری شهرستان خورموج در  جنوب شرقی مرکز شهرستان  واقع شده  است.

مدفون در این بقعه شاهزاده ابراهیم (ع) می باشد  اما در نسبش اختلاف است : برخی وی را از نسل زین العابدین (ع) وعده ای دیگر از اعقاب امام کاظم (ع) می دانند .

از زمان ساخت اتاق برقبر شاهزاده ابراهیم اطلاعی نیست آنچه مسلم است در چندنوبت بازسازی شده که آخرین آن مربوط                                                                                           

قبل از وقوع زمین لرزه  و مرمت و باز سازی بعد از   وقوع زمین لرزه  می باشد  آخرین باز سازی آن مربوط به قبل زلزله  به سال 1387خورشیدی  صورت گرفته است .  البته بعد از زمین لرزه مرمت خود ساختمان و همچنین دیوار کشی آن انجام شده است .

حال آن  دارای اتاقی ازجنس  بلوک وسیمان  که درب آهنی اش رو به شرق ودرون ایوانی ستوندار که در ضلع شرقی واقع شده باز می شود.

 دیوارهای داخلی اتاق تقریبا تا نیمی از آن  سیمان سفید وبقیه پوشش گچ استفاده شده است کف امام زاده  سیمانی  وسقفش تیرچه وبلوک است.برفرازاتاق گنبدی کله قندی وسبزرنگ قرار دارد که درساقه اش چهاردریچه جهت نورگیری تعبیه شده است. قبرمستطیل شکل وسیمانی شاهزاده ابراهیم  (ع )در وسط اتاق واقع شده است.روی قبر صندوقی چوبین   قرارداردکه رویش پارچه ای سبز انداخته اند. گویند دارای سنگ قبریست بسیار قدیمی که درون قبر به فاصله نیم متری قرار دارد . بعید نیست که این گفته صحیح باشد زیرا در گذشته از ترس اینکه مبادا امازادگان شناسایی و مورد بی حرمتی واقع شوند سنگ مزارشان بصورت وارونه درون قبرشان دفن می شده    این زیارتگاه نزد اهالی محل دارای قداست بالایی است . آن ها در ایام تاسوعا و عاشورا در آنجا گرد آمده و مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران با وفایش برگزار می کنند. هنگام حوادث ناگوار و بروز مشکلات نیز در این محل حاضر و با واسطه قرار دادن صاحب بقعه از خدا می خواهند حوائج شان بر آورده نماید . برخی براین باورند که امام زاده دفن اموات در جوارش قبول ندارد و اگر مرده ای دفن کنند از قبر بیرون می آورد نیز اعتقاد دارند اگر کسی مرتکب عمل زشتی در آن شود نهیب  می زند .درخت گز کهنسالی در نزدیک اتاق بقعه است که نزد بومیان مقدس وبریدن شاخه هایش بدیمن می دانند. بقعه شاهزاده ابراهیم دارای حیاطی کوتاه ازبلوک وسیمان وامکاناتی چون آب لوله کشی ، برق، توالت و زائرسرا  است ؛این زائرسرادر ضلع شمالی اتاق شاهزاده ومتصل به آن واقع شده ودارای دو درب است که یکی درون اتاق شاهزاده ودیگری رو به شرق باز شده است

از وسایل سرمایشی هم یک عدد کولر دو تکه درون حال نصب می باشد و انشاء الله با پیگیری های جوانان روستا جهت نصب

آبسردکن اقدامات لازم اتجام شده است


 

 

زیارت شاهزاده ابراهیم (ع)  

السَّلامُ عَلَیکَ اَیُّهَا السَّیِّدُ الزَّکِیُّ، اَلطّاهِرُ الوَلِیُّ، وَالدّاعِی الحَفِیُّ؛ اَشهَدُ اَنَّکَ قُلتَ حَقّاً، حَقّاً، وَنَطَقتَ حَقّاً وَصِدقاً، وَدَعوتَ اِلی مَولایَ وَمَولاکَ، عَلانِیَةً وَسِرًّا، فازَ مُتَّبِعُکَ، وَنَجا مُصَدِّقُکَ، وَخابَ وَخَسِرَ مُکَذِّبُکَ، وَالمُتَخَلِّفُ عَنکَ، اَشهَد لی بِهذهِ الشَّهادَةِ، لِاَکونَ مَنَ الفائِزینَ بِمَعرِفَتِکَ وَطاعَتِکَ، وَتَصدیقِکَ وَاتِّباعَکَ، وَالسَّلامُ عَلَیکَ یا سَیِّدی وَابنَ سَیِّدی. اَنتَ بابُ اللهِ المُؤتی مَنهُ، وَالمَأخوذُ عَنهُ، اَتَیتُکَ زائِراً، وَحاجاتی لَکَ مُستَودِعةً، وَها اَنَا ذا اَستَودِعُکَ دینی وَاَمانَتی، وَخَواتیمَ عَمَلی، وَجَوامِعَ اَمَلی اِلی مُنتَهی اَجَلی، وَالسَّلامُ عَلَیکَ وَرَحمَةُ اللهِ وَبَرَکاتُه.

***

سلام بر تو ای آقای پاک و پاکیزه و سرور من و ای دعوت کننده (به حق) به مهربانی، گواهی دهم که تو حق گفتی و به حق و راستی سخن کردی و (مردم را) آشکارا و نهان بسوی مولای من و مولای خودت دعوت فرمودی رستگار شد پیرو تو و نجات یافت تصدیق کننده ات و نومید و زیانکار شد تکذیب کننده ات و آنکس که با تو مخالفت کرد گواه باش برای من این گواهی را تا من بوسیله معرفت و اطاعت تو و تصدیق و پیروی کردنت از زمره رستگاران باشم و سلام بر تو ای آقای من و ای فرزند آقای من توئی درگاه خدا که از آن درآیند و (معالم دین را) از آن بگیرند آمده ام به درگاهت برای زیارت و حاجت های خود را به تو سپرده ام و من اکنون به تو می سپارم دینم و امانتم و سرانجام کارهایم و همه آرزوهایم را تا پایان عمرم و بر تو باد سلام و رحمت خدا و برکاتش.

در پایان اگر در نوشتن مطلب کوتاهی  شده ما را ببخشید و  از دعا هایتان  بی نصیب نفرمایید ..
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۲۰
محمد ریزی

نظرات  (۵)

۱۳ آذر ۹۵ ، ۲۳:۳۳ اکبرتاج الدین
یاجد شاهزاده ابراهیم
یا شاه زاده ابراهیم 
۲۲ آبان ۹۵ ، ۱۷:۴۸ حسین تاج الدین
 احسنت بر آقای ریزی 
اگر همه دوستان عزیز همکاری نمایند خیلی مشکلات حل خواهد شد 

۲۰ آبان ۹۵ ، ۰۸:۱۹ اسماعیل تاج الدین
سلام آقای ریزی مطالب خوبی گذاشتی در مورد امام زاده خسته نباشی ممنون
درود بر تو اقای ریزی 
انشالله که همیشه پایدار و سربلند باشی😍😍😍😍😍😍

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی