کانون مسجد حضرت رسول اکرم (ص)اسلام آباد

اخبار و رویدادهای مختلف روستا و مطالب مذهبی

کانون مسجد حضرت رسول اکرم (ص)اسلام آباد

اخبار و رویدادهای مختلف روستا و مطالب مذهبی

دوستان سلام این وبلاگ برای مسجد روستا ساخته شده و به مرور زمان تکمیل میشه.دوستان و هم ولایتی های عزیز ، برای ادامه کارنیاز به هم فکری و مشورت شما دارم و دوستانی که تمایل به گذاشتن مطلب دارند خصوصی بهم اطلاع بدن تا شرایط برای درج مطالب آنها فراهم بشه موضوع وبلاگ ، مطالب مذهبی ،فرهنگی و اخبار روستا می باشد . هر نوع خبری و مطلبی هست لطف کنید بهم اطلاع بدین باتشکر

برای تعجیل در فرج امام زمان صلوات

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
نویسندگان

شیرعلی بهادری در شورای سلامت شهرستان دشتی اظهار داشت: آن چه سبب ایجاد دغدغه‌هایی برای جامعه شده استفاده و تزریق هورمون رشد در محصولاتی مانند گوجه فرنگی است که برای زودتر رسیدن و قرمز شدن گوجه‌فرنگی‌های سبز‌ رنگ استفاده می شود تا این محصول را زودتر به بازار روانه کنند.

وی افزود: در کشور ما این نوع هورمون‌ها به عنوان یک ماده شناخته شده به ثبت نرسیده و بیشتر به شکل قاچاق وارد کشور می‌شود که این سموم با ایجاد عوارض بر دستگاه گوارش احتمال شیوع بیماری‌هایی مانند سرطان را تشدید می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی تصریح کرد: در سال های گذشته این هورمون توسط برخی از کشاورزان فرصت‌طلب استفاده شده است تا گوجه های سبز رنگ زودتر از موعد مقرر رنگ قرمز به خود بگیرد و بتوانند از آن استفاده اقتصادی جعلی کنند.

وی با بیان اینکه به صورت هفتگی ازانبارهای کشاورزان بازدید می کنیم افزود: ۱۸ نمونه از محصولات کشاورزی در بخش های  شنبه، کاکی و مرکزی نمونه برداری شده و برای پایش و آزمایش دقیق به مرکز ارسال شده است.

بهادری خاطرنشان کرد: با تحقیقاتی که صورت گرفته خوشبختانه مصرف سموم غیرمجاز در کشور به حداقل رسیده است و امروز کشاورزان از سموم مجاز در مزارع استفاده می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی دشتی یادآور شد: برای اولین بار در استان بوشهر برای سالم‌سازی محصولات در سال زراعی جاری ۳ هزار مترمکعب در بخش کاکی جهت تولید سالم در گلخانه کشت گوجه فرنگی خواهیم داشت و به صورت هفتگی این موضوع را رصد می‌کنیم.

وی عنوان کرد: روز پنجشنبه هفته جاری اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به اتفاق دو تن از نماینده گان وزیر کشاورزی ضمن بازدید میدانی از اراضی کشت گوجه فرنگی در شهرستان های دیر و دشتی با کشاورزان به تبادل نظر خواهند پرداخت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی گفت: بهترین کشورها جهت صادرات گوجه فرنگی سه کشور عراق، روسیه و افغانستان هستند که کشاورزان اصفهانی اقدام به تولید انبوه کشت گوجه فرنگی در عراق کرده اند که این امر باعث شده تا تعرفه بالایی جهت واردات گوجه به عراق را وضع کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مقداری از این نوع محصول به کشورهای افغانستان و روسیه صادر می‌شود و وضعت نگران کننده‌ای که امروز پیش روی جهاد کشاورزی قرار دارد دغدغه‌ای است که برای ولی‌نعمتان ما به وجود آمده و هر کمکی که از دست ما بربیاد در خدمت کشاورزان هستیم.

بهادری یکی از دلایل افت قیمت در محصولات گوجه فرنگی هم زمانی تولید این محصول با دیگر استان‌ها عنوان کرد و افزود: چندین استان درگیر این موضوع هستند و عدم بارندگی و بالا رفتن درجه هوا نسبت به سال‌های گذشته نیز از دلایل دیگر این موضوع است.

وی با بیان اینکه سرمای اخیر در استان‌های شمالی باعث افزایش قیمت گوجه فرنگی از ۲۵۰۰ به ۵۰۰۰ ریال در هر کیلو شده است، تاکید کرد: یکی از اهداف جهاد کشاورزی کاهش دغدغه‌های کشاورزان است و شهرستان دشتی در جلوگیری از استفاده از کود مرغی در استان پیشتاز بوده، و امروزه از کودهای مکانیزه و فنی در بخش کشاورزی استفاده می شود.

مدیر جهاد کشاورزی دشتی با بیان اینکه مشکل اصلی در کشت گوجه فرنگی کشاورزان نیستند تصریح کرد: گروهی که دارای تمکن مالی بالایی هستند به بخش کشاورزی ورود کرده‌اند و فقط به فکر منافع شخصی خود هستند که این امر مشکلاتی برای کشاورزان در پی داشته است.

وی افزود: برای مقابله با این پدیده عزم شهرستانی، استانی و ملی می‌طلبد و اکثر چاه‌هایی که در شهرستان وجود دارد غیر مجاز هستند اما متولیان آب استان هیچ‌گونه اقدامی در این زمینه انجام نداده اند.

بهادری بیان داشت: با بررسی‌های بعمل آمده یک هزار و ۲۵ نفر امسال کشت گوجه فرنگی انجام داده‌اند در حالی که کشت گندم آبی که ضروری است تقریبا رها شده است.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی به منظور بهینه کردن تولید محصولات کشاورزی، تنظیم بازار و برقراری توازن عرضه و تقاضا پیش بینی کرده برای هر محصول نسبت به مجوز آبی که در اختیار بهره بردار است تفاهم نامه ای بین جهاد کشاورزی، سازمان آب و بهره بردار منعقد که برای سال زارعی جدید ۳ هزار و ۷۵۰ هکتار گوجه فرنگی در سطح شهرستان دشتی پیش بینی شده بود.

بهادری ادامه داد: قراردادی که بین کشاورزان و جهاد کشاورزی در راستای تفاهم نامه منعقد شد یک هزار و ۶۱۷ هکتار بوده است اما بدون توجه به توصیه های کارشناسان بخش کشاورزی ۵ هزار و ۸۸۰ هکتار گوجه فرنگی در سطح شهرستان دشتی کشت شده که عدم رعایت تاریخ کشت مشکلاتی در این زمینه به وجود آورده است.

منبع:مند

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۲۵
اصغر رجبی

نظرات  (۱)

۲۷ آذر ۹۵ ، ۱۸:۰۵ فدایی رهبر
 دنبال می شوید.
خیلی خوشحال میشیم ما رو هم دنبال کنید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی