کانون مسجد حضرت رسول اکرم (ص)اسلام آباد

اخبار و رویدادهای مختلف روستا و مطالب مذهبی

کانون مسجد حضرت رسول اکرم (ص)اسلام آباد

اخبار و رویدادهای مختلف روستا و مطالب مذهبی

دوستان سلام این وبلاگ برای مسجد روستا ساخته شده و به مرور زمان تکمیل میشه.دوستان و هم ولایتی های عزیز ، برای ادامه کارنیاز به هم فکری و مشورت شما دارم و دوستانی که تمایل به گذاشتن مطلب دارند خصوصی بهم اطلاع بدن تا شرایط برای درج مطالب آنها فراهم بشه موضوع وبلاگ ، مطالب مذهبی ،فرهنگی و اخبار روستا می باشد . هر نوع خبری و مطلبی هست لطف کنید بهم اطلاع بدین باتشکر

برای تعجیل در فرج امام زمان صلوات

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
نویسندگان

هیات ویژه مجلس و وزارت کشاورزی برای بررسی ابعاد بحران افت شدید قیمت گوجه فرنگی در مزارع بوشهر به این استان می آیند.

جمعی از اعضای کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس دهم به همراه تعدادی از مدیران جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی، اتاق بازرگانی و صندوق ذخیره کشاورزان برای بررسی وضعیت گوجه کاران بوشهر به شهرستان های جنوبی این استان سفر می کنند.

این هیات فردا به بوشهر می آیند و پس از بازدید میدانی از مزارع بخش بردخون به بخش آبدان و کاکی خواهند رفت تامشکلات کشاورزان جنوب استان بوشهر را از نزدیک ببینند.
هیات مذکور در ادامه به خورموج می روند تا در فرمانداری دشتی تصمیمات لازم برای غلبه بر بحران بزرگ ورشکستگی عمومی مردم دشتی و بخش های آبدان و بردخون را در این فرمانداری بگیرند.

نشست نهایی اما در استانداری بوشهر برگزار می شود و نتایج این سفر در همان جا اعلام می شود.

کشاورزان گوجه کار استان بوشهر در بی تدبیری سازمانهای متولی برنامه ریزی سطح کشت، تولید و تنظیم بازار و انفعال مدیران استانی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در یک ماه گذشته شرایط بحرانی را پشت سر گذاشته اند و در حالی که محصولی با کیفیت مناسب به عمل آورده اند اما عدم برداشت محصول برایشان به صرفه تر از برداشت بوده است.

رسانه های مردمی و گروه های تاثیر گذار مجازی در این مدت هم صدا با کشاورزان توانستند در نهایت نماینده ی مردم دشتی و تنگستان را متوجه عمق و ابعاد فاجعه در حال وقوع در استان بوشهر نمایند.

او در صحن علنی مجلس یکشنبه ۲۱ آذرماه تذکر لازم را به وزیر جهاد کشاورزی داد و در ادامه با طرح سئوال از مهندس حجتی وزارت کشاورزی را متوجه قصور در ماموریت خود در استان بوشهر کرد.

اقدام به موقع و مشترک رسانه ها و گروه های مجازی در همصدایی با کشاورزان و همراهی نماینده مردم با این موضوع سبب شد تجربه همگرایی و همصدایی برای یک هدف مشترک مردمی در شهرستان دشتی به دورنمای خوبی از امیدواری منجر شود.
ما پیش از این همصدا با ملوانان و جاشوان بوشهری فریاد آنان را برای ساماندهی ته لنجی واگویه کردیم که در نهایت با اقدام مشترک و به موقع رسانه های همه گیر و معروف تر و متولیان استان ته لنجی به مسیر ساماندهی رفت که امیدواریم این چالش بزرگ در استان بوشهر برای همیشه حل و رفع گردد.
فردا هیات مشترک مجلس و وزارت جهاد کشاورزی در بوشهر تدبیر می کنند تا راهی برای جلوگیری از زیان بیشتر بر کشاورزان جنوب کشور بیابند.
به نظر می رسد کشت خارج از فصل گوجه فرنگی که سالها به عنوان یک مزیت برای شهرستانهای جنوبی استان بوشهر مطرح بود و توانسته بود معاش عده ی کثیری از مردم را تامین کند با همه گیری و گسترش آن در سایر استانها از وضعیت گذشته خارج شده و در یک دگردیسی به روزگار فعلی رسیده است.
امروز هر چند کیفیت و کمیت این محصول در استان ما بهبود یافته است اما عدم همراهی بخش های دولتی همپای این فرصت، قصور در برنامه های نظارتی و حمایتی و کاهلی دولت در ایجاد صنایع فرآوری، ایجاد ارزش افزوده یا نگهداری، انبار، بسته بندی و صادرات این محصول باعث شد به راحتی فرصتی که می توانست مردم ما را در اداره بهتر زندگی خود کمک کند برای همیشه از دست برود.

منبع:مند

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۲۴
اصغر رجبی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی