کانون مسجد حضرت رسول اکرم (ص)اسلام آباد

اخبار و رویدادهای مختلف روستا و مطالب مذهبی

کانون مسجد حضرت رسول اکرم (ص)اسلام آباد

اخبار و رویدادهای مختلف روستا و مطالب مذهبی

دوستان سلام این وبلاگ برای مسجد روستا ساخته شده و به مرور زمان تکمیل میشه.دوستان و هم ولایتی های عزیز ، برای ادامه کارنیاز به هم فکری و مشورت شما دارم و دوستانی که تمایل به گذاشتن مطلب دارند خصوصی بهم اطلاع بدن تا شرایط برای درج مطالب آنها فراهم بشه موضوع وبلاگ ، مطالب مذهبی ،فرهنگی و اخبار روستا می باشد . هر نوع خبری و مطلبی هست لطف کنید بهم اطلاع بدین باتشکر

برای تعجیل در فرج امام زمان صلوات

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
نویسندگان
وی به تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن وحدت و ایجاد تفرقه بین مذاهب اسلامی اشاره کرد و افزود: با توجه به اعتمادی که آحاد مردم به روحانیت دارند وظیفه سنگینی بر دوش علما و اندیشمندان اسلامی است.
به گزارش سوک ؛ حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی در سیزدهمین نشست مشترک علما و روحانیون شیعه و اهل سنت استان بوشهر در شهرستان عسلویه که به میزبانی شرکت پتروشیمی مبین برگزار گردید،ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد باسعادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفرصادق(ع) به تشریح اهداف برگزاری این نشست و نقش وحدت در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: آنچه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مورد تاکید حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده، ترویج و گسترش فرهنگ وحدت بین مذاهب اسلامی بوده است.

وی به تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن وحدت و ایجاد تفرقه بین مذاهب اسلامی اشاره کرد و افزود: با توجه به اعتمادی که آحاد مردم به روحانیت دارند وظیفه سنگینی بر دوش علما و اندیشمندان اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه دشمنان نظام مقدس اسلامی از وجود وحدت و یکپارچگی میان برادران اهل تسنن و تشیع بیمناک هستند گفت: دشمنان سعی می‌کنند به روش‌های مختلف این وحدت و یکدلی را از بین ببرند اما خوشبختانه با درایت رهبر معظم انقلاب و آگاهی مردم فهیم کشور، این تفکر پلید و شوم آنان هیچ وقت به سرمنزل مقصود نمی‌رسد.

سروستانی، استان بوشهر را نماد اتحاد میان برادران اهل تسنن و تشیع  دانست و  افزود: تجلی وحدت مذاهب در استان بوشهر دارای پیشنیه تاریخی است و از دیرباز تشییع و تسنن  زندگی مسالمت آمیزی در کنار هم داشته‌اند و این استان نماد وحدت و اتحاد شیعه و سنی معرفی شده است.

 امام جمعه اهل سنت نخل تقی و رئیس شورای روحانیت اهل سنت استان بوشهر در این نشست طی سخنانی امام علی (ع) را بهترین الگوی عملی برای وحدت بین پیروان مذاهب معرفی کرد.

محمد انذاری بیان کرد: بر اساس وقایع تاریخی شاهد بیشترین تلاش از سوی امیرالمومنین (ع) برای گسترش وحدت اسلامی هستیم و در کتب اهل سنت جایگاه و مقام امام حسن (ع) و امام حسین (ع) و همچنین حضرت فاطمه (س) بسیار بالاست.

 مدرس حوزه‌های علمیه اهل سنت استان هرمزگان به تبیین عنصر وحدت از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی و حضرت امام خمینی (ره) پرداخت.

حسین توانا  اظهار داشت: برای دستیابی به وحدت و همگرایی باید هم از اختلافات مذهبی پرهیز کرد و هم بستر را برای انسجام و همبستگی سیاسی فراهم کنیم.

در این نشست مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی در ارتباط با جریان‌های تکفیری و گروه‌های انحرافی به ایراد سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام عباس فرازی‌نیا  تصریح کرد: برای جلوگیری از اختلافات مذهبی باید با جهل و خرافات در جامعه مقابله کرد و تعصبات کور را از ساحت مسلمین دور کرد.

جمشید سبزکار، مدیرعامل شرکت پتروشیمی مبین عسلویه در این نشست ضمن تبریک هفته وحدت به پیروان مذاهب اسلامی  افزود: اگر همه مسلمانان به این آیات قرآن کریم عمل کنند و به جای فرقه اندیشی و تفرقه افکنی مذهبی به ریسمان الهی چنگ بیندازند نه تنها دیگر شاهد جنگ و نزاع بین پیروان مذاهب نخواهیم بود بلکه همدلی و برادری نیز گسترش می‌یابد .

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی دیگر سخنران نشست بود که  پیرامون اهمیت وحدت اسلامی صحبت کرد و افزود: توسعه و بالندگی کشور در گرو وحدت و همدلی است.

مرضیه شاهدایی با اشاره به نقش وحدت در توسعه و پیشرفت بیان کرد:پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی محصول همدلی و وحدت و امنیت در کشور است.

وی با بیان اینکه  توسعه میدان بزرگ پارس جنوبی و طرح‌های صنعت پتروشیمی ثمره وحدت و همدلی در ایران اسلامی به ویژه جنوب استان بوشهر است عنوان کرد: توصیه ما همه دست اندرکارن صنعت نفت و پتروشیمی همواره حفظ و تحکیم وحدت در سطح منطقه است.

حجت الاسلام سیداحمد احمدی، مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان بوشهر اخرین سخنران سیزدهمین نشست بود که به تبیین سیاست‌های رهبری پیرامون هفته وحدت پرداخت.

در بخش دیگری از این نشست اجرای برنامه تواشیح از سوی گروه بین المللی معراج روستای چارک به عنوان روستای قرآنی استان بوشهر برگزار شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۲۳
اصغر رجبی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی