کانون مسجد حضرت رسول اکرم (ص)اسلام آباد

اخبار و رویدادهای مختلف روستا و مطالب مذهبی

کانون مسجد حضرت رسول اکرم (ص)اسلام آباد

اخبار و رویدادهای مختلف روستا و مطالب مذهبی

دوستان سلام این وبلاگ برای مسجد روستا ساخته شده و به مرور زمان تکمیل میشه.دوستان و هم ولایتی های عزیز ، برای ادامه کارنیاز به هم فکری و مشورت شما دارم و دوستانی که تمایل به گذاشتن مطلب دارند خصوصی بهم اطلاع بدن تا شرایط برای درج مطالب آنها فراهم بشه موضوع وبلاگ ، مطالب مذهبی ،فرهنگی و اخبار روستا می باشد . هر نوع خبری و مطلبی هست لطف کنید بهم اطلاع بدین باتشکر

برای تعجیل در فرج امام زمان صلوات

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
نویسندگان

در لایحه بودجه سال آینده کشور که هفته پیش توسط رییس جمهور به مجلس تقدیم شد، در فصل پروژه های عمرانی ۱۹ بند شاخص مرتبط با استان بوشهر قرار دارد که عمدتا تکرار ردیف های سالیان گذشته می باشند.

در این لایحه، برخی از ردیف های اعتباری کاهش حتی ۵۰ درصدی هم تجربه کرده اند که ناشی از رویکرد دولت در سال پایانی به برخی مقولات توسعه ای جدید است، یا آنکه توقع می رود با تامین اعتبار سالجاری، نیاز نقدینگی شان برای ۹۶ کمتر است.

از نکات قابل تامل اینکه با وجود وعده های مطرح شده از سوی مسئولان استانی و همچنین قول نماینده دشتی و تنگستان، سد خاییز اهرم صاحب ردیف در بودجه ۹۶ نشده است. این پروژه از قول های شفاهی رییس جمهور در سفر استانی به بوشهر بود که محل تامین اعتبارش از بودجه حوادث غیرمترقبه دیده شد، اما عملی نگردید تا اینکه پیگیری برای قرارگیری این سد در ردیف های بودجه سالانه، مطالبه عمومی شد.

البته در جریان بررسی این لایحه در کمیسیون تلفیق مجلس می توان امیدوار بود که زمینه ردیف دار کردن پروژه هایی نظیر سد خاییز به عنوان مطالبه کشاورزان اهرم و افزایش اعتبارات ردیف های دیگر مربوط به استان را دنبال نمود. اتفاقی که البته عضویت نماینده ای از استان در کمیسیون مربوطه و میزان اثرگذاری وی بر همکارانش و دولتی ها نقش بسزایی دارد.

همچنین اعتبار راه آهن شیراز- بوشهر نیز رشد حدود ۴۸ میلیاردی تومانی داشته، طوری که در سالجاری برای این ردیف ۵٫۱ میلیارد پیش بینی شده و برای سال آینده پیشنهاد ۵۳ میلیاردتومان از سوی دولت دارد. اتفاقی که در راستای سیاست های بودجه ای دولت در سال ۹۶ است که آب، فاضلاب، محیط زیست و خطوط ریلیمی باشد.

با این همه در شرایطی که در نهمین ماه سال به سر می بریم و طبق بررسی ها، اعتبار ۵٫۱ میلیاردی راه آهن در سالجاری محقق نشده و خاتمه فعالیت پیمانکار ابلاغ گردیده، چشم انداز مشخصی پیش روی تامین اعتبار بودجه سال آینده هم قرار نمی گیرد. علاوه بر آن، بار اصلی تامین اعتبار این خط ریلی از طریق فایناس (سرمایه گذار) دیده شده که سالهاست با این دستور کار دست به دست می شود و اتفاق جدیدی رخ نمی دهد.

گزارش «خلیج فارس» اضافه می کند: در لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه سال آینده، اعتبار یک میلیاردی خریدئ حریم ایمنی نیروگاه اتمی تغییری نداشته است.

همچنین اعتبار پروژه راه آهن، بیمارستان جدید بوشهر و تکمیل نیروگاه اتمی رشد نشان می دهد.

اعتبار ورزشگاه جدید بوشهر، فاضلاب بوشهر، سدهای دشت پلنگ، باغان، شبکه آبیاری سدهای رئیسعلی دلواری و کلل، مشارکت دولت در آزادراه بوشهر-شیراز و اعتبارات عمرانی دانشکده های کشاورزی برازجان (جز تامین فضای آموزشی) و دانشکده مهندسی جم هم نسبت به امسال کمتر پیش بینی شده است.

مروری بر ردیف های بودجه سالانه نشان می دهد هیچگاه سهم استان بوشهر از اعتبارات کشوری دیده نشده، موضوعی که ضعف مسئولان و نمایندگان در قبولاندن مطالبات مردم هم در آن موثر است.

جزییات ردیف های شاخص مربوط به بوشهر در بودجه پیشنهادی ۹۶ در ادامه می بینید.

منبع: خلیج فارس

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۲۲
اصغر رجبی

نظرات  (۱)

درود بر عمو زاده عزیز حاج اسماعیل تاج الدین.احسنت .انشاء الله ادامه داشته باشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی