کانون مسجد حضرت رسول اکرم (ص)اسلام آباد

اخبار و رویدادهای مختلف روستا و مطالب مذهبی

کانون مسجد حضرت رسول اکرم (ص)اسلام آباد

اخبار و رویدادهای مختلف روستا و مطالب مذهبی

دوستان سلام این وبلاگ برای مسجد روستا ساخته شده و به مرور زمان تکمیل میشه.دوستان و هم ولایتی های عزیز ، برای ادامه کارنیاز به هم فکری و مشورت شما دارم و دوستانی که تمایل به گذاشتن مطلب دارند خصوصی بهم اطلاع بدن تا شرایط برای درج مطالب آنها فراهم بشه موضوع وبلاگ ، مطالب مذهبی ،فرهنگی و اخبار روستا می باشد . هر نوع خبری و مطلبی هست لطف کنید بهم اطلاع بدین باتشکر

برای تعجیل در فرج امام زمان صلوات

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
نویسندگان

استاندار بوشهر گفت: اعتبارات روستایی استان بوشهر بیش از ۴ برابر افزایش یافته به طوری که در سال ۹۰ اعتبار روستاها ۵۳ میلیارد تومان بوده و این رقم در سال ۹۴ به ۲۰۹ میلیارد تومان رسیده است.

دکتر مصطفی سالاری در نشست هم‌اندیشی روستایی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد جمعیت استان بوشهر ساکن روستاها هستند، اظهار داشت: با توجه به توسعه زیرساخت‌های روستایی در استان بوشهر اکنون بیش از ۳۰ درصد جمعیت این استان از این زیرساخت‌ها بهره‌مند هستند.

استاندار بوشهر  تلاش برای ارتقا زیرساخت‌های شهری و روستایی بر اساس شاخص جمعیت از برنامه‌ریزی‌های استان دانست و گفت: ایده و نقطه نظرات دهیاران، شوراهای روستایی، نخبگان و فعالان سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مورد توجه قرار می‌گیرد تا بر اساس ایده تخصصی شرکت کنندگان این نشست‌ها نیازهای روستاها تامین شود.

دکترسالاری با اشاره به افزایش اعتبارات عمران روستایی استان بوشهر گفت: اعتبارات عمران روستایی در استان بوشهر از ۵۳ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۰ اکنون ۴ برابر شده به‌گونه‌ای که در ۷ ماه امسال ۱۴۲ میلیارد تومان به عمران روستایی استان بوشهر اعتبار تخصیص یافته است.

وی با اشاره به افزایش اعتبارات عمرانی استان بوشهر خاطر نشان کرد: اعتبارات عمرانی استان بوشهر در سال ۱۳۹۱ حدود ۴۰۰ میلیارد تومان بود که این رقم سال گذشته به ۱۲۵۰ میلیارد تومان رسید و هدف‌گذاری امسال برای تخصیص ۲۰۰۰ میلیارد تومان است.

استاندار بوشهر توسعه شاخص‌های  استان را مورد اشاره قرار داد و با اشاره به اجرای ۹ محور بزرگراهی در استان بوشهر تصریح کرد: محور گناوه به گچساران به محورهای بزرگراهی استان بوشهر افزوده شده و اکنون ۲ قطعه آن آغاز شده است.

دکترسالاری به اشاره به افتتاح محور بزرگراهی دیلم به گناوه  تا پایان امسال به محور بزرگراهی برازجان به گناوه پرداخت و افزود: این محور ۲۹ کیلومتر آن سال قبل افتتاح و اکنون ۸ کیلومتر دیگر در آستانه بهره‌برداری است و ۴ کیلومتر باقی مانده به‌زودی تکمیل می‌شود.

وی با تاکید بر تسریع محور بزرگراهی دالکی به کنارتخته به خروجی دوم بوشهر اشاره کرد و افزود: ۳ پیمانکار در این محور فعالیت می‌کند که قطعاتی از محور خروجی دوم بوشهر امسال زیر بار ترافیک می‌رود.

استاندار بوشهر از تکمیل قطعاتی از بزرگراه دیر به بوشهر خبرداد و گفت: ۴ قطعه امسال اجرایی شده که با روندی که در پیش است بخش عمده‌ای از این محور امسال تکمیل می‌شود.

دکترسالاری با اشاره به اجرای محور عسلویه به هرمزگان افزود: اعتبارات خوبی برای این محور اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه وضعیت بزرگراهی استان بوشهر جز سه استان برتر کشور است، تصریح کرد: استان بوشهر با این وضعیت جز ۳ استان برتر در حوزه بزرگراهی است که نشان از توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای است.

استاندار بوشهر با اشاره به طرح‌های آبرسانی در استان بوشهر خاطرنشان کرد: اکنون روزانه ۴۳۰ هزار متر مکعب آب آشامیدنی به شبکه‌های آبرسانی استان بوشهر وارد می‌شود.

دکترسالاری با اشاره به صدور مجوز برای ساخت تاسیسات آب شیرین‌کن در استان بوشهر گفت: مجوز تولید و خرید روزانه ۱۱۰ هزار متر مکعب آب از سرمایه‌گذاران تاسیسات آب شیرین‌کن صادر شده که برای خرید آب از  سرمایه‌گذاران این تاسیسات ۱۱۰ میلیارد تومان سالانه دولت پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به وارد مدار شدن تاسیسات آب شیرین‌کن ۱۰ هزار متر مکعبی کنگان و بوشهر گفت: علاوه بر این مجوز آب شیرین‌کن دیگری برای بوشهر به ظرفیت ۳۵ هزار مترمکعب صادر شده و این در حالی است که برای تامین آب آشامیدنی شهرستان جم، پروژه آب شیرین‌کن ۳۰ هزار مترمکعبی سیراف برای انتخاب پیمانکار و سرمایه‌گذار به مناقصه رفته است.

استاندار بوشهر از افزایش ظرفیت تامین آب از خط آبرسانی کوثر خبرداد و گفت: با سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد تومانی طرح افزایش ظرفیت تامین آب از خط کوثر اجرایی شده که روزانه ۲۳ هزار متر مکعب به این ظرفیت افزوده می‌شود.

دکترسالاری از افزایش ۱۰ درصد ظرفیت تامین آب در استان خبرداد و گفت: اجرا و تکمیل این طرح‌ها بین ۲ تا سه سال زمان می‌برد به‌گونه‌ای که اگر ۵ سال پیش طرح‌های آبرسانی اجرا شده بود اکنون مشکل بی آبی در بوشهر برطرف شده بود.

وی اجرای طرح‌های گازرسانی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با تکمیل طرح‌های گازرسانی تا نیمه نخست سال آینده ۹۷ درصد جمعیت شهری و روستایی استان بوشهر تحت پوشش این پروژه قرار می‌گیرند.

استاندار بوشهر افزایش تخت بیمارستانی را یکی دیگر از  برنامه‌های استان دانست و افزود: تخت‌های بیمارستانی از ۴۳۰ تخت اکنون به ۸۴۰ تخت افزایش یافته است.

دکترسالاری از ایجاد دستگاه‌های ام.آر.آی در استان خبرداد و گفت: پراکنش ایجاد دستگاه ام.آر.آی در استان متناسب با نیاز استان است  بگونه‌ای که در بوشهر، کنگان، برازجان این دستگاه فعال است که برای نصب این سیستم در گناوه برنامه‌ریزی شده است.

وی اجرای طرح‌های توسعه و نوسازی مدارس و تجهیز آنها از دیگر برنامه‌ها دانست و با اشاره به اجرای طرح‌های بوستان روستایی گفت: این بوستان‌ها در تمامی روستاها اجرایی شده که در این بوستان‌ها زمین والیبال، سینمای روباز و سینمای سیار ایجاد می‌شود.

استاندار بوشهر اجرای طرح‌های دندان‌پزشکی در تمامی نقاط استان بوشهر اورژانس جاده‌ای، نقشه برداری هوایی در اراضی ملی و کشاورزی، افزایش ضریب نفوذ اینترنت، اجرای منظومه‌های روستایی و راههای روستایی را از دیگر برنامه‌ها دانست.


منبع: اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۱۳
اصغر رجبی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی